En moviment

Voluntaris passaran unes hores en una cel·la simulada a Vic per denunciar l'empresonament dels Jordis i els consellers

Les dues cel·les de la campanya «Un poble empresonat» estaran situades des d'aquest dissabte a la tarda a la plaça Major de Vic tot i que es vol estendre l'acció a altres ciutats

La web per inscriure's a l'acció estarà operativa a partir d'aquest dijous al migdia

​La repressió com a marca de fàbrica

| 15/11/2017 a les 14:08h
Arxivat a: En moviment, Òmnium, ANC, Un poble empresonat, independència, independentisme, repressió, Jordis
Miquel Pla i Carles Valls, a la presentació de l'acció, avui a Vic
Miquel Pla i Carles Valls, a la presentació de l'acció, avui a Vic
Aquesta notícia es va publicar originalment el 15/11/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Perones voluntàries passaran 24 hores tancades en una simulació d'una cel·la d'una presó a Vic. L'acció forma part d'una campanya de denúncia de l'empresonament dels consellers de la Generalitat i dels presidents d'Òmnium i l'ANC, Jordi Cuixart i Jordi Sànchez. Aquestes dues entitats han presentat l'acció aquest dimecres al migdia a la plaça de l'Ambulatori, antigament coneguda com a plaça de la Presó en haver acollit antigament la presó de Vic. La web per inscriure's a l'acció «Un poble empresonat» s'activarà demà, dia 16 de novembre, a les 12 del migdia

L'acció s'emmarca en la voluntat d'Òmnium i l'0ANC Osona amb el suport del CDR Alt Ter i d'altres entitats socials i culturals de la comarca d'Osona de fer una crida a la mobilització pacífica i permanent fins que els presos no siguin a casa i finalitzi la repressió i aplicació de l'article 155 que ataca les institucions i l'autogovern de Catalunya. Si bé l'acció comença a Vic, la intenció és traslladar-la a tot el territori català mentre no estiguin en llibertat els Jordis i els consellers empresonats.

La instal·lació simula una cel·la com la que poden estar els consellers o els activistes catalans empresonats. Els voluntaris assumeixen el compromís de tancar-se entre reixes les 24 hores del dia per fer evident que encara avui, a l’Europa del segle XXI, hi ha presos polítics. L’espai el formen dues cel·les; en cadascuna hi ha una taula, una cadira, un llit, diverses mantes, una estufa, un llum i un extintor. També hi ha una bústia per a la recollida de donatius destinats a la caixa de solidaritat i al manteniment del material d'aquesta acció.

Les persones que voluntàriament participin en aquesta acció faran torns d’almenys dues hores, tant de dia com de nit, a temperatures molt baixes i davant de qualsevol inclemència del temps. «Vivim moments excepcionals que també requereixen accions excepcionals», diuen les entitats promotores de l'acció en un comunicat.

Poden participar en l'acció totes les persones majors de 18 anys. Cada persona es pot inscriure a tants torns com es vulgui, tot i que es recomana que no siguin torns seguits, especialment en horari nocturn. Les persones interessades en participar-hi ho poden fer inscrivint-se a la web unpobleempresonat.cat, que estarà operativa a partir d'aquest dijous 16 de novembre a les 12 del migdia. L'acció està prevista que comenci aquest dissabte a les 6 de la tarda a la plaça Major de Vic moment que començaran els torns i s'intentarà que s'allargui un màxim de tres setmanes.En paral·lel s'està treballant perquè altres comarques també acullin l'acció. 

[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Manifestació de dissabte a la plaça Sant Jaume contra l'ampliació de l'aeroport d'El Prat.
Manifestació de dissabte a la plaça Sant Jaume contra l'ampliació de l'aeroport d'El Prat. | Zeroport
Més de 180 activistes internacionals es reuniran del 3 al 6 de juliol a Barcelona al congrés per al decreixement turístic i de l’aviació | La lluita contra el pla d'expansió de l'aeroport de Barcelona rep el suport d'un centenar de col·lectius de tot el món
Primera edició del festival, davant la llibreria El Refugi.
Primera edició del festival, davant la llibreria El Refugi. | Josep Comajoan
L'esdeveniment és coorganitzat per les llibreries cooperatives El Refugi de La Seu d’Urgell i La Lluerna de Ripoll | Enguany la proposta augmenta en nombre de dies, per tal d'omplir les localitats del Pirineu de poesia i música
«L'Imperialisme estatunidenc porta anys generant guerres a Orient Mitjà. El control dels recursos és essencial per al capital»
«L'Imperialisme estatunidenc porta anys generant guerres a Orient Mitjà. El control dels recursos és essencial per al capital» | Bumble Dee
Óscar García Jurado
Óscar García Jurado debuta com a articulista a Setembre amb un text que vincula el conflicte d'Orient Mitjà amb els interessos del capitalisme que se serveix del racisme, el masclisme, l'explotació ambiental o el militarisme per als seus interessos | «El capital necessita de l'Estat per a nodrir-se. Sempre ho ha fet. També en neoliberalisme. L'augment de la despesa militar suposarà disminuir despesa pública en educació, sanitat,… Això significarà un augment dels beneficis del capital que controla la provisió privada d'aquests serveis»