En Moviment | Medi Ambient

«Si el riu no porta aigua, rajarà l'aixeta?», es pregunta el GDT aquest divendres a Torelló

La xerrada anirà a càrrec d‘Annelies Broekman del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF)

Serà aquest divendres a les 7 del vespre a La Cooperativa de Torelló dins el cicle «Menys pluja i més calor... què fem?»

Un 52% de les fonts d’Osona i el Lluçanès ja no ragen i el 41% de les que ho fan, estan contaminades

| 08/04/2024 a les 13:24h
Arxivat a: En moviment, GDT, grup de defensa del ter, aigua, medi ambient, sequera, emergència climàtica
Aquesta notícia es va publicar originalment el 08/04/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Grup de Defensa del Ter (GDT) organitza aquest divendres 12 d'abril a Torelló una xerrada per aprofundir en la gestió. Més concretament, segons diu l'entitat ecologista en la convocatòria de l'acte, en com gestionar l'aigua «en defensa de la vida per adaptar-nos millor al canvi global i per donar resposta a per què serveix tenir els rius vius». «Si el riu no porta aigua, rajarà l'aixeta?», també es pregunten en el títol de l'acte. La xerrada es farà a partir de les 7 del vespre a la sala d'actes de la Cooperativa de Torelló, al carrer Enric Prat de la Riba.

La xerrada anirà a càrrec d‘Annelies Broekman del CREAF (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) i la presentació de l’acte a càrrec de Pep Bisquert, de la plataforma Volem l’Aigua Neta Clara i Nostra.

L’acte forma part del cicle de xerrades «Menys pluja i més calor.. què fem?», que va començar fa dos mesos amb una xerrada de Jordi Molist de l’ACA a Manlleu i amb la de Ferran Garcia de Justícia Alimentària a Vic.
 

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Laia Gordi
Laia Gordi | Ulisses Ortiz
L’obra, editada per Tigre de Paper, reivindica el valor polític i social de les mares i parla de maternitats per a homes, dones i identitats dissidents | Aquest dissabte es fa la primera presentació del llibre a Barcelona; la segona serà a Taradell dimecres vinent
Representants de CoopCamp a la presentació de la FESCT
Representants de CoopCamp a la presentació de la FESCT
Durant aquests anys ha assessorat més d’un miler de projectes econòmics que han generat la creació de 79 cooperatives i entitats de l’economia social i 409 llocs de treball directes | La ponència inicial sondejarà les possibilitats de transformació de l’estructura econòmica i productiva del Camp de Tarragona tenint en compte el model turístic, l’energia, el consum i el comerç
Judit Ramos Pujol com a brigadista internacional a Rojava.
Judit Ramos Pujol com a brigadista internacional a Rojava. | Arxiu
Anna Pujol Navarro
L'osonenca ha escrit un relat de no-ficció amb les seves vivències, entrevistes i diaris que les Unitats Femenines de Protecció (YPG) de Rojava li van proporcionar | Ramos va marxar al Kurdistan el 2017 com a brigadista internacional i explica les conseqüències que va tenir el fet de ser dona i mare