En Moviment | Defensa del territori

Xerrada de presentació de la plataforma contrària als Jocs Olímpics a Manlleu

Es farà aquest diumenge a la tarda al Casal Boira Baixa

Els organitzadors també animen a assistir a la manifestació nacional del dia 15 a Puigcerdà

| 04/05/2022 a les 13:04h
Arxivat a: En moviment, Stop JJOO, Jocs Olímpics, Jocs Olímpics d'Hivern
Aquesta notícia es va publicar originalment el 04/05/2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest diumenge 8 de maig es fa a al Casal Boira Baixa de Manlleu la xerrada-col·loqui «Per un Pirineu viu: aturem els JJOO».  L’acte, que començarà a les 7 del vespre, servirà com a presentació pública de la plataforma en contra de la celebració dels Jocs Olímpics al Pirineu l’any 2030, i comptarà amb la participació d’una membre de la plataforma que s’oposa al macroesdeveniment. La presentació i moderació anirà a càrrec del Grup Defensa del Ter (GDT), entitat que co-organitza l’esdeveniment conjuntament amb el Grup Excursionista de Manlleu (GEM), el Casal Popular Boira Baixa i Arran Manlleu.

Des del seu naixement, la Plataforma Stop JJOO ha posat sobre la taula la urgència d’un gir radical en el model socioeconòmic del Pirineu per posar-lo al servei de la vida de les persones que hi viuen i de la defensa del territori, entenent que l’organització d’uns Jocs Olímpics camina en una direcció radicalment contrària, enfortint el monocultiu turístic i la consegüent precarietat laboral i degradació natural del Pirineu.

Els organitzadors animen a tothom a assistir a l’acte, així com a desplaçar-se a Puigcerdà el proper diumenge 15 de maig, quan s'hi farà una manifestació de caràcter nacional per mostrar l’oposició al macro-projecte que suposen els JJOO. La marxa començarà a les 12 del migdia al recinte firal de Puigcerdà.
 

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
Núria Roma
Anàlisi exhaustiva de l'osonenca Núria Roma, experta en Pròxim Orient, de la situació a Gaza després del trencament de la treva per part d'Israel, remuntant-se als orígens reals del conflicte i al paper que hi ha jugat cada actor internacional | «L’actual genocidi a Gaza no pot ser entès com una escalada més d’un llarg conflicte. És la culminació d’un projecte sistemàtic de neteja ètnica i colonització, sostingut per dècades d’impunitat i encobriment internacional»
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Dulzaro, Cai Godayol, Jazzwoman, Moxal, Remei de Ca la Fresca, Cançons amagades, Selva Nua, L-R, Sergi Carbonell, Le Parody, Paula Valls, Alosa, Anna Ferrer seran els protagonistes d'aquest any | El certamen, que se celebra entre el 7 i l’11 de maig, inaugura la iniciativa Euskal Herria - Encanta Batuz
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries.
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
L'Associació d'Amigues i Amics del Cine París projectarà les primeres pel·lícules aquest cap de setmana, 26 i 27 d'abril | A partir de la reobertura, el cinema comptarà amb una programació estable, tant comercial com alternativa