En moviment

ACVic mostra les diferents cares del silenci en la primera exposició de la temporada

L'exposició és una aproximació de diferents artistes plàstics al concepte del silenci utilitzant tècniques que van de la fotografia fins a la instal·lació

L'exposició arriba a Vic, amb dos artistes més dels inicials, entre els quals l'osonenc Ferran Blancafort

L'ACVic exposa els resultats d’uns tallers amb entitats socials de Vic i artistes vinculats al projecte europeu PAIC

| 25/01/2018 a les 17:46h
Arxivat a: En moviment, silenci/s, fotografia, art contemporani, art, ACVic
Imatge que forma part del projecte audiovisual Las Saladas, d'Albert Bayona, inclòs en l'exposició
Imatge que forma part del projecte audiovisual Las Saladas, d'Albert Bayona, inclòs en l'exposició | Albert Bayona
Aquesta notícia es va publicar originalment el 25/01/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
ACVic Centre d'Arts Contemporànies comença la nova temporada d'exposicions inaugurant «Silenci/s», una aproximació de diferents artistes plàstics al concepte del silenci utilitzant tècniques que van de la fotografia fins a la instal·lació i a cura de Jordi Tolosa. «L'exposició aporta distintes visions del silenci, que pot ser absència però també plenitud ja que ens permet crear i créixer», afirma Tolosa. La inauguració tindrà lloc aquest divendres 26 a les 7 de la tara.

A les obres que conformen l'exposició, el silenci adopta diferents formes: com a buit en espais físics; a la natura; el silenci de l'individu enfrontat a si mateix; com a element vertebrador del pensament; o com a part de la mort. I també pren interpretacions i formats diversos segons cada artista i la seva disciplina: la mataronina Carme Garolera el capta «des de la passió, d'una manera quasi bé litúrgica, com a absència d'un ésser estimat»; l'artista i enginyer de so Félix Blume ho fa amb una peça feta expressament per a l'exposició, «una caiguda silenciosa de petits papers que ompliran l'espai»; el lleidatà Albert Bayona, amb un vídeo de Las Saladas, paisatge de Los Monegros; Pep Mata amb fotografies resultat de llargues caminades a més de 2.000 metres d'altitud: «un enfrontament de l'individu amb la immensitat de la natura», i Ricard Aymar a través de fotografies en blanc i negre de gran tamany que fan un «retrat de diverses pedres que recorden la forma d'un cor humà; un cor que no batega, una natura morta». Tolosa, en canvi, en fa una reflexió en la qual confronta la imatge i la paraula, buscant en aquest pla «un nou significat» mentre que l'osonenc Ferran Blancafort se centra «amb el silenci urbà» basant-se en una geometria abstracta. Per la seva banda, el manresà Ignasi Villares és l'artífex del text sobre el silenci del desplegable de l'exposició.  

L'exposició arriba a Vic, amb dos artistes més dels inicials, Pep Mata i Ferran Blancafort, després d'haver-se estrenat l'any passat a Can Manyé a Alella i haver passat també per la sala Trinitaris de Vilafranca.

Format a l'Escola Sant Jordi de Barcelona, Jordi Tolosa (Barcelona, 1956) és un escultor i artista que ha exposat a l'Estat espanyol i a països com França, Alemanya i Holanda. Durant els anys 80 va dur a terme diverses intervencions artístiques al carrer. Té una dilatada trajectòria durant la qual ha participat en exposicions individuals i col·lectives a llocs com el Centre d'Art Santa Mònica, el Museu d'Art Modern de Tarragona, la Fundació Vila Casas de Palafrugell i la Fundació Suñol de Barcelona. Ha participat a esdeveniments com ARCO, de Madrid, i KunstRAI, d'Amsterdan. Ha guanyat el primer premi d'ARTFAD d'Or (2012) i ha estat finalista del Premi Escultòric de Torrelavit (2010).  
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Manifestació de dissabte a la plaça Sant Jaume contra l'ampliació de l'aeroport d'El Prat.
Manifestació de dissabte a la plaça Sant Jaume contra l'ampliació de l'aeroport d'El Prat. | Zeroport
Més de 180 activistes internacionals es reuniran del 3 al 6 de juliol a Barcelona al congrés per al decreixement turístic i de l’aviació | La lluita contra el pla d'expansió de l'aeroport de Barcelona rep el suport d'un centenar de col·lectius de tot el món
Primera edició del festival, davant la llibreria El Refugi.
Primera edició del festival, davant la llibreria El Refugi. | Josep Comajoan
L'esdeveniment és coorganitzat per les llibreries cooperatives El Refugi de La Seu d’Urgell i La Lluerna de Ripoll | Enguany la proposta augmenta en nombre de dies, per tal d'omplir les localitats del Pirineu de poesia i música
«L'Imperialisme estatunidenc porta anys generant guerres a Orient Mitjà. El control dels recursos és essencial per al capital»
«L'Imperialisme estatunidenc porta anys generant guerres a Orient Mitjà. El control dels recursos és essencial per al capital» | Bumble Dee
Óscar García Jurado
Óscar García Jurado debuta com a articulista a Setembre amb un text que vincula el conflicte d'Orient Mitjà amb els interessos del capitalisme que se serveix del racisme, el masclisme, l'explotació ambiental o el militarisme per als seus interessos | «El capital necessita de l'Estat per a nodrir-se. Sempre ho ha fet. També en neoliberalisme. L'augment de la despesa militar suposarà disminuir despesa pública en educació, sanitat,… Això significarà un augment dels beneficis del capital que controla la provisió privada d'aquests serveis»