El Diacrític

Els sexes dèbils

«La industria pornogràfica ha aprofitat el patriarcat establert per aprofitar la set de poder que alguns homes senten per expandir-la al món sexual fent creure, amb més intensitat del que el patriarcat havia fet, que la dona existeix només per complaure els desitjos dels homes»

«Animo als homes a començar a salvar-nos de nosaltres mateixos. Les dones poden seguir defensant-se de nosaltres, però estaria molt bé que nosaltres deixéssim d'atacar-les»

La mirada bòrnia violeta

| 27/11/2017 a les 13:17h
Especial: El Diacrític
Arxivat a: El Diacrític, violència masclista, sexisme, pornografia, feminisme, discriminació de gènere
Concentració de suport a la víctima de 'La Manada'
Concentració de suport a la víctima de 'La Manada' | Marta Borraz/eldiario.es
Aquesta notícia es va publicar originalment el 27/11/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest dies està present a molts llocs dels mitjans de comunicació una aberració que va tenir lloc als San Fermines. Estem parlant de una violació executada per 5 homes contra 1 dona. Com a societat, tots ens esgarrifem davant d’aquests fets i de tot el que s’ha cultivat al seu voltant. Però no vull fer propaganda dels fets i seguir criticant les persones que van fer allò i tot el que la víctima ha hagut d’aguantar de la societat, que en alguns casos, culpa la víctima. 

El que vull posar de manifest és la visió hipòcrita que té la societat. Quan això passa a la vida real, tots ens esgarrifem però en la vida fictícia tothom està acceptant això. Estic parlant de la pornografia.
Heu provat de buscar a qualsevol buscador de internet «5 men vs 1 woman». Busqueu i gaudiu de la hipocresia que estem generant. Mireu les visualitzacions dels vídeos que trobeu, el nombre de reproduccions, pregunteu-vos quin és el volum de negoci que crea la pornografia i després opinem. Estem manipulats. La industria pornogràfica ha aprofitat el patriarcat establert per aprofitar la set de poder que alguns homes senten per expandir-la al món sexual fent creure, amb més intensitat del que el patriarcat havia fet, que la dona existeix només per complaure els desitjos dels homes. 

També cal dir que les dones que són partíceps d’això també tenen el seu punt d'hipocresia. Sigui per poder guanyar-se la vida o perquè li agradi, està mostrant als homes del món que a les dones se’ls hi pot fer el que un vol, i a les dones, que les dones han de fer el que l’home desitja. 

No tothom que consumeix pornografia és influenciable, però vist el nivell de coses que un pot trobar per internet, et planteges moltes coses. Què estem fent? Què és el què volem? Per culpa de la religió vam passar del silenci absolut del sexe al tot s’hi val, hem passat del patriarcat catòlic de la dona ho fa tot pel marit, a la dona ho fa tot per als homes, marit o no. Sexualment o no sexualment parlant. 

Què ha fet la societat per solucionar això? Res. La pornografia crea un volum de negoci extraordinari. Són diner. El món és propietat dels diners. La societat ha abandonat l’educació sexual. Del tabú hem passat al despropòsit total. 

Veient el que veig pel món, després no m’estranya que 5 homes violin a 1 dona. No m’estranya no, perquè aquests homes han cregut que allò és el que tocava i mentre la industria pornogràfica segueixi aprofitant les parts fosques del patriarcat per crear diners, no hi haurà dona al món que estigui sana i estalvi. 

Animo als homes a començar a salvar-nos de nosaltres mateixos. Les dones poden seguir defensant-se de nosaltres, però estaria molt bé que nosaltres deixéssim d'atacar-les.

Animo a començar a caminar i des dels homes començar a enfonsar el patriarcat que no vol dones, vol esclaves.

Comencem.
Els autors són partidaris de reinterpretar la tradició, entenent-la com «una llavor en constant metamorfosis»
Els autors són partidaris de reinterpretar la tradició, entenent-la com «una llavor en constant metamorfosis» | Nina Adam Hausmann
Josep Comajoan Colomé
L'Escola de Formació Guillem Agulló presentarà dilluns al Casal Popular Boira Baixa de Manlleu la publicació «Més enllà de la festa: Cultura popular en construcció» | L'obra defensa una cultura popular viva i en transformació constant i aborda qüestions com la diversitat, l'antiracisme, la memòria, la construcció nacional o els reptes davant els discursos excloents
Activistes d'entitats en defensa de l'habitatge, aquest dijous davant l'immoble afectat
Activistes d'entitats en defensa de l'habitatge, aquest dijous davant l'immoble afectat | Ferran Domènech
Ferran Domènech Tona
L'ordre de desnonament afecta una família amb tres menors | El pis és propietat de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya
Imatge de treball al nou obrador del Soler de n'Hug, a Prats
Imatge de treball al nou obrador del Soler de n'Hug, a Prats | Sara Blázquez Castells
Sara Blázquez Castells
L’entrada en funcionament de l’obrador permet assumir una fase clau que fins ara es feia fora de la finca | El projecte consolida un model agroalimentari basat en l’arrelament territorial i el control de tot el procés productiu