En Moviment

Acte unitari d'homenatge a Companys a Vic

L'homenatge es fa a la plaça Lluís Companys dilluns a les 8 del vespre

S'hi interpretarà «Coral a Lluís Companys per a moltes veus» d'Agustí Bartra

| 13/10/2017 a les 17:18h
Arxivat a: En moviment, independentisme, Lluís Companys
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/10/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Fins a 19 organitzacions polítiques i sindicals organitzen dilluns, dia 16, un acte unitari d'homenatge a Lluís Companys, en el 77è aniversari del seu afusellament per part del franquisme, el 15 d'octubre de 1940 a Montjuïc. L'homenatge es farà a les 8 del vespre a la plaça de Vic que porta el nom del president homenatjat, a tocar del carrer Montserrat. A part dels discursos més polítics, durant l'acte s'interpretarà l'obra «Coral a Lluís Companys per a moltes veus», a partir d'un poema d'Agustí Bartra, amb la participació d'alumnes de l'Escola de Música de Vic, sota la direcció de Sebastià Bardolet.

L'homenatge a Companys havia estat organitzat històricament a Vic, coincidint amb la data del seu afusellament, per part d'ERC, partit en el qual va militar, però ja des de fa uns quants anys s'obre l'organització a altres formacions polítiques independentistes antifeixistes, a més dels sindicats COS, CCOO i UGT.
 

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Equip de La Traça, format per les llibreries cooperatives La Lluerna i El Refugi
Equip de La Traça, format per les llibreries cooperatives La Lluerna i El Refugi | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
L’espai virtual de recursos i agenda farà de plataforma per enxarxar entitats, artistes i públic | Les llibreries cooperatives La Lluerna de Ripoll i El Refugi de la Seu volen promoure l’accés a la cultura al territori pirinenc
La direcció general d'Economia Social i Solidària de la Generalitat visitant el projecte d'Envall a Torre de Cabdella
La direcció general d'Economia Social i Solidària de la Generalitat visitant el projecte d'Envall a Torre de Cabdella | Josep Comajoan
Núria Segura Insa
El Treball Final de Màster de Marc Dalmau i el Treball Final de Grau d’Ariadna Julià mostren com l’ESS crea habitatges i oportunitats per consolidar els habitants a les zones rurals | Aquests treballs són els guanyadors de l’anterior edició dels Premis d’Economia Social, on enguany es poden inscriure recerques universitàries vinculades al cooperativisme i l’economia social fins al 10 de juliol
Mossos custodiant una parada d'Aliança Catalana, el partit d'extrema dreta que ha guanyat les eleccions a Ripoll
Mossos custodiant una parada d'Aliança Catalana, el partit d'extrema dreta que ha guanyat les eleccions a Ripoll
Roser Iborra
«I no només no poden votar, molts immigrants, sinó que a molts municipis, com ara Vic, fins i tot els posen entrebancs per poder-se empadronar» | «Hi hem perdut tots. Els forats s’han fet molt grans. Haurem de sargir molts descosits, haurem d’acostar molts esvorancs»