Periodisme cultural, popular i de base

A Setembre potenciarem la cultura popular i de base, sobretot aquella menystinguda en els mitjans de comunicació hegemònics

A Setembre volem recuperar la memòria històrica, també la del passat cooperativista, associatiu i d’autogestió del poble català

Periodisme de proximitat, però sense barreres

| 26/11/2016 a les 16:57h
Arxivat a: Setembre, periodisme, periodisme cultural, cultura, Setembre
A Setembre volem potenciar la cultura popular i de base menystinguda als mitjans hegemònics
A Setembre volem potenciar la cultura popular i de base menystinguda als mitjans hegemònics | http://ratjam.tumblr.com/
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/11/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El periodisme cultural no és només explicar les programacions dels grans teatres o parlar sobre el llibre que ha estat el super vendes de l'any, sinó que la Cultura és fins i tot, la manera com ens relacionem entre nosaltres. El periodisme ha de potenciar la cultura popular i de base, i és el que farà Setembre, sobretot aquella cultura menystinguda en els mitjans de comunicació hegemònics.

Entenem la cultura com a expressió d’un grup, sigui un col·lectiu, un poble o tota una nació... Perquè com deia Montserrat Roig, la cultura és l’opció política més revolucionària a llarg termini.

A Setembre volem recuperar la memòria històrica, i sobretot la del passat cooperativista, associatiu i d’autogestió del poble català. Ens interessa construir i explicar la cultura comunitària, és a dir, aquella que neix i que creix de la comunitat.
Silvina Merino a l'entrada del local de Creadoness.
Silvina Merino a l'entrada del local de Creadoness. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
Entrevista a una de les creadores de l'associació ètica de moda sostenible situada al carrer Robadors de Barcelona | «La nomenclatura economia social és molt europea, però el que significa, al sud global, hi existeix des de fa molt de temps»
Les quatre varietats que han sortit al mercat tenen una etiqueta diferent obra de l’il·lustrador penedesenc Lluís Masachs
Les quatre varietats que han sortit al mercat tenen una etiqueta diferent obra de l’il·lustrador penedesenc Lluís Masachs
Els vins s’han fet a partir de raïm de vinyes treballades per aquest projecte de relleu agrari i inserció de col·lectius vulnerables | Quatre petits elaboradors del Penedès han col·laborat amb el projecte elaborant els quatre vins que configuren la col·lecció
Imatge il·lustrativa
Sara Blázquez Castells
La primera de nou rutes cooperatives combina la tradició industrial amb el paisatge i la gastronomia de la Catalunya Central | L’escapada s’atura en diferents projectes cooperatius i transformadors, com el primer supermercat cooperatiu de Catalunya, el Celler Cooperatiu d’Artés, Sambucus o Can Magi